כשאנחנו נולדים ,אנחנו קרובים.
לאימנו ,לאבינו ,לגופינו ,לצרכים שלנו .
עם השנים עוד ועוד חוויות נאספות .
עוד פגיעות וטראומות שגורמות לנו לשמור מרחק ,להגן על עצמינו .
לבנות חומות הגנה מפני הפגיעה שקרתה אז,כשליבינו היה רך וחשוף וטהור ...
פגיעה מההורים שלנו
שלא קיבלו אותנו ואהבו אותנו כפי שאנחנו .
מהילדים בכיתה שדחו ולא הבינו אותנו.
מבני זוג שאהבנו ולא אהבו אותנו בחזרה כפי שרצינו .
בקונסטלציה אני מרגישה ,
שלרגעים חוזרת אלינו ההזדמנות הנדירה
לאפשר לעצמינו שוב ,
להיות בקרבה ....
סיליבוס קורס בסיס ספטמבר
בגישת הקונסטלציה המשפחתית :
מפגש ראשון :
היכרות עם הקונסטלציה והמשתתפים .
היכרות בסיסית עם הבדים ותופעת הנציג
תשומת לב/הקשבה לגוף
סקרנות וקבלה רדיקלית
שפת הזה
*הקונסטלציה כגישה מערכתית , התפיסה המערכתית הבסיסית
* אתיקה בסיסית
* היסטוריה בסיסית ומקורות הקונסטלציה, ברט הלינגר
* המבנה של בית הספר, קצת על ההיסטוריה שלו, לאיזו שושלת הם מצטרפים כאן.
מפגש שני :
* עקרון השייכות:כל מי שנולד למשפחה יש זכות מלאה להיות בה
מי הוצא או יצא מתוך המערכת .
המצפון המערכתי / המשפחתי
מה אני מוכן לעשות או לא לעשות כדי להיות שייך .
השפעת הנעדר/מת, הדמות החסרה על המערכת.
נאמנות נסתרת של אחד הילדים למי או למה במערכת ?
טקס החזרה .
מפגש שלישי :
סדר האהבה וקדימות
מי או מה בא לפני
כולל הכרה במורים שהיו לפני
״הסדר הנכון ״זיהוי חוסר הסדר בבדים והחזרתו למערכת
תופעת הילד ההורי
איזון בין נתינה וקבלה / לקיחה
מפגש רביעי :
סוגי העברה שונים
העברה , העברה נגדית , העברה מרחבית , העברה בן דורית
חטיפות למינהם והעבודה איתם ההבדל בין חטיפה לתופעת הנציג
מפגש חמישי :
* הסתובבות אל העבר .העברה בין דורית (של טראומה ובכלל) - מהי, איך נזהה אותה בסיפור ותוך כדי הסשן.
העבודה עם הסיפור שמתגלה
* הנושא הנודד - דינמיקה החוזרת על עצמה בין הדורות.
*הפתרון נמצא במקום אחר מאיפה שהוא מתגלה
מפגש שישי :
פנומולוגיה ותורת התופעות ,
מיסטיקה ,התופעה מעל הכל
יכולת זיהוי התופעה
מרחב ההזדהויות
הידע שמעבר
היכולת להקשיב לסיפור/נושא ולסימני שאנחנו מרגישים בגוף כמנחים ומונחים
מפגש שביעי :
משפטי הכרה בקיים קלאסיים
( היגדים בקונסטלציה )לפי סוגים
הורים לילדים, ילדים להורים , בני זוג וכ׳
מפגש שמיני :
* סודות ,הסתרות וטראומות - השפעתם, איך עובדים איתם
עבודה עם טראומה
* תמיכה, משאבים
התנועה שנתקעה ורוצה לקרות
*זיהוי שומרים ועבודה איתם
*עבודה עם התנגדויות וניתוקים
קולות ספק ושפיטה :בירור למי זה שייך במערכת ?
מפגש שמיני :
קונסטלציה מצבית עכשווית
אני מול חלקים שלי :הילד שבי
גילוי החוזים הלא כתובים במערכת
תכנון סדנה וכ
מפגש עשירי :מפגש סיום
* מתי מסתיימת הקונסטלציה - פתרון מיטיב לעומת פתרון מלא
אופצית ההתבוננות אל העתיד בקונסטלציה :
הצעד הבא, הקסם ( אם משהו חדש היה רוצה לקרות פה )
ארוחה משותפת
וחלוקת תעודות
בכל מפגש תינתן קונסטלציה קבוצתית בנושא אישי לאחת מהמשתתפות
נתחיל ב5 לאוקטובר
ימי שלישי 18:30
בפרדס חנה
2 מקומות אחרונים ....
עוד פרטים על הקורס :
http://bit.ly/base-course
נטע אסולין-קונסטלציה משפחתית